sobota, 6 października 2012

Chrzest wodny w kościele St.Marks w Dublinie 30.09.2012






...w zeszłą niedzielę odbył się chrzest wodny naszych przyjaciół... Alinki, Michała, Emilli i Sebastiana:)

Pomyślałem, że warto napisać i pokrótce odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie.
Dlaczego i po co jest chrzest wodny?!


W Nowym Testamencie w Biblii napisane jest:

„Upamiętajcie się i niech się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha Świętego. Obietnica ta bowiem  odnosi się do was i do dzieci waszych oraz do wszystkich, którzy są z  dala, ilu ich Pan, Bóg nasz powoła.” 
D. Ap. 2, 38-39

" Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, będzie zbawiony, ale kto nie uwierzy, będzie potępiony.

Ew. Mar. 16,16

Kiedy świadomie i dobrowolnie postanawiamy uznać Jezusa Chrystusa jako naszego Zbawiciela i Pana jesteśmy jego dziećmi i należymy do Jego Bożego Królestwa.
Chrzest wodny znany inaczej chrztem wiary w żaden sposób nie jest czymś religijnym powdoującym nasze przywiązanie do takiego czy innego kościoła. Chrystus nie dzieli nas w żaden sposób tak jak my ludzie dzielimy siebie.

Wiele osób jest chrzczonych jako małe dzieci bez własnego wyboru.
Bóg nas zachęca do kochania Go i podążania za Nim. Bóg nam daje też wolność wyboru tak aby każdy mógł sam osobiście bez przymusu zdecydować jak chcę żyć i komy chcę służyć.

Przez zanurzenie w wodzie grzebiemy "starego człowieka" lub "stare życie", a poprzez powstanie z wody doświadczamy zmartwychwstania aby prowadzić odnowione życie.

  • Śmierć starego człowieka

"Czyż nie wiadomo wam, że my wszyscy, którzyśmy otrzymali chrzest zanurzający w Chrystusa Jezusa, zostaliśmy zanurzeni w Jego śmierć? Zatem przez chrzest zanurzający nas w śmierć zostaliśmy razem z Nim pogrzebani po to, abyśmy i my wkroczyli w nowe życie - jak Chrystus powstał z martwych dzięki chwale Ojca. Jeżeli bowiem przez śmierć, podobną do Jego śmierci, zostaliśmy z Nim złączeni w jedno, to tak samo będziemy z Nim złączeni w jedno przez podobne zmartwychwstanie.  To wiedzcie, że dla zniszczenia grzesznego ciała dawny nasz człowiek został razem z Nim ukrzyżowany po to, byśmy już więcej nie byli w niewoli grzechu.  Kto bowiem umarł, stał się wolny od grzechu".
List do Rzym. 6, 1-7

  • Pogrzeb

"Jako razem z Nim pogrzebani w chrzcie, w którym też razem zostaliście wskrzeszeni przez wiarę w moc Boga, który Go wskrzesił.  was, umarłych na skutek występków i "nieobrzezania" waszego [grzesznego] ciała, razem z Nim przywrócił do życia. Darował nam wszystkie występki,  skreślił zapis dłużny obciążający nas nakazami. To właśnie, co było naszym przeciwnikiem, usunął z drogi, przygwoździwszy do krzyża"
List do Kol 2, 12-14

  •   Zmartwychwstanie

"Jeśliście więc razem z Chrystusem powstali z martwych, szukajcie tego, co w górze, gdzie przebywa Chrystus zasiadając po prawicy Boga. Dążcie do tego, co w górze, nie do tego, co na ziemi. Umarliście bowiem i wasze życie jest ukryte z Chrystusem w Bogu. Gdy się ukaże Chrystus, nasze życie, wtedy i wy razem z Nim ukażecie się w chwale." 
List do Kol 3,1-4

Wybór pojścia za Chrystusem jest czymś niezwykle pięknym. Bóg ma swój plan dla każdego, kto chce za nim podążać. Chrzest wodny jest oznaką tego, że nie wstydzę sie Chrystusa, że wierzę, że to On jest moją drogą, prawdą i życiem.
Chrzest wodny też pozwala nam jawnie i publicznie opowiedzieć się za wypełnieniem powyższego słowa, wersetów.

"Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was. Jeszcze chwila, a świat nie będzie już Mnie oglądał. Ale wy Mnie widzicie, ponieważ Ja żyję i wy żyć będziecie. W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was. Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie".
Ew. Jana 14, 15-21

"Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe".
2. Kor 5,17 




















Gratulujemy z całego serca wszystkim tym, którzy mieli chrzest w zeszłą niedzielę.

Błogosławimy Was i ściskamy.
Bracia i Siostry z Polskiego Kościoła w Dublinie.


1 komentarz:

  1. czy można się z Wami jakoś skontaktować żeby pomailować?:)

    OdpowiedzUsuń